VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



onsdag 26 juni 2013







En morgon åkte vi till de latinska kvarteren, planen var att promenera längs med Seine och titta i boklådorna men de var inte öppna, kanske för att ett oväder med regn och åska precis dragit förbi eller så var vi bara alldeles för tidigt ute. Vi såg i alla fall Notre Dame lite på håll och nöjde oss med det när vi såg köerna utanför.



Ett måste att besöka var bokhandeln Shakespear and Company, där hade jag kunnat stanna en hel dag och sitta och bläddra i böcker. 






När vi kände oss färdiga med de latinska kvarteren tog vi tunnelbanan mot Marais, vi hoppade av vid Saint-Paul och hittade ett mysigt litet torg där vi åt lunch. Sedan var det dags för second hand-shopping så vi åkte tillbaka en station till Hotell de Ville och letade upp Free P Star, Kilo Shop och Hippy Market...

1 kommentar:

Mia sa...

Vilka härliga bilder från Paris. Har aldrig varit där men nu blir jag lite sugen :)
Ha en fin fortsättning på veckan!
// Kram