VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



lördag 19 april 2014














Paris - dag 4

Vår sista dag i Paris åkte vi till Eiffeltornet, det var kul att se det på nära håll men det var lite väl mycket folk och köer för min smak. Efter ett tag åkte vi vidare till Latin-kvarteren för att äta lunch och köpa vykort och andra souvenirer. Vi tog en sista pastis på en bar och åkte sedan tillbaka till lägenheten för att pussa lite extra på Eila och hämta våra resväskor. Så tog resan slut för den här gången men förhoppningsvis hinner vi med en resa till innan Eila kommer tillbaka till Sverige...

3 kommentarer:

Bildmagi sa...

Härliga bilder från den stora staden

Matts sa...

Ja Paris skall även besökas...någon gång.
Nu när barnen har blivit stora så har man fått lite mer rörelsefrihet att besöka de stora städerna...inte bara sol och bad på semestern. Själv så flyger vi till Amsterdam inom kort för att spana in bl a alla tulpaner. Men enligt info så har de haft en varm vår, så tulpisarna har blommat kraftfullt i värmen och utblomningsrisken verkar vara ganska hög och vi kommer i sluttampen av säsongen...men vi håller tummarna att vi inte endast ska få se kronblad på marken ;-)

Vh

Nässelblom och choklad sa...

Vad underbart att få träffa Eila! Kan tänka mig att du saknar henne rejält. Kul också att besöka Paris och upptäcka staden tillsammans. Ni verkar ha hunnit mycket, inte minst att fotografera många roliga, snygga och spännande vyer och detaljer.