VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



måndag 22 februari 2016



I går var vi och tittade på Vivian Maiers fotografier som just nu visas på Dunkers Kulturhus i Helsingborg. I samband med utställningen visas också dokumentären Finding Vivian Maier, som ger lite information om vem den säregna kvinnan var. Helt klart är att hon hade blicken för att ta bra bilder och att hon tog väldigt starka självporträtt...

Inga kommentarer: