VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



tisdag 13 september 2016



Vi skördade 2 kilo grön chili i helgen och Elliot kom på att vi kunde göra fefferoni av dem, så jag började googla recept och hittade ett bosniskt... Google translate hjälpte mig med översättningen, lite fick jag gissa mig till för att gå med chilin till domstol verkade ju helt uteslutet - istället la jag dem i kastrullen...



Fefferoni:
500 gr chili
5 dl vitvinsvinäger
5 dl vatten
4 msk socker
2 msk salt

Tvätta chilin och gör små hål genom skalet.
Koka vatten, vinäger, socker och salt. Lägg ner chilin och låt koka i två minuter.
Lägg chilin på väl rengjorda burkar och häll över vätskan. Låt chilin dra i vätskan ett par veckor innan du börjar knapra i dig.

     

Inga kommentarer: