VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



fredag 4 november 2016



Våra barpallar har varit nära att trilla samman ett antal gånger så när vi hittade tre barpallar i trä på loppis slog vi till direkt. När vi kom hem visade det sig att de var lite för höga så vi fick kapa benen lite. Just det att kapa benen gjorde mig ganska nervös, jag trodde inte att det var möjligt att få benen lika och pallen stabil men det visade sig vara hur lätt som helst.




Vi behövde korta benen cirka 7 cm, i förrådet hittade vi en brädbit som var 7,5 cm och den använde vi som mall. Med hjälp av ett sågblad märkte vi ut runt varje ben, sedan sågade vi av benen och slipade pallarna. Vi grundmålade pallarna med sprayfärg, väntade några timmar och målade sedan två lager med grå sprayfärg...

Inga kommentarer: