VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



fredag 22 september 2017





Att ta sticklingar från High Chaparall är ganska lätt, jag har testat att göra på två olika sätt. Antingen bryter men av ett av sidoskotten, låter det torka ett par dagar och sätter sedan ner det i fuktig så/kaktusjord eller så bryter man av ett av sidoskotten, skär av toppen, låter det torka ett par dagar och sätter sedan ner det i fuktig så/kaktusjord. Det första sättet ger en ganska lång och ranglig High Chaparall medan det andra sättet ger en lite stadigare växt mer lik de man köper i butik med en kort stam nertill och stabila förgreningar...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tack för tipset! Ska prövas 👍

Unknown sa...

Vilken del ska va neråt när du sätter den i jorden? 😊